sobota 5. února 2011

Krůtí na kari se zakysanou smetanou, citrónem a jablky

milé blogerky,
 musím se podělit o recept, který jsem při dopoledním hledání objevila,
pravda, trošku jsem si ho přizpůsobila, ale slova mého miláčka L. :
"Toho bych snědl kýbl, pak bych se natáhnul, dal si štamprdlu a celý den prospal!"
mne utvrdily v tom, že jsem dobře udělala .-)
obzvláště, když vím, že jeho na gauči nic neudrží

Takže zde výsledná podoba:

 krůtí prsa nebo kuřecí řízky, 3 jablka, 1 citron, l zakysaná smetana, trošku mléka, olej na smažení, sůl,pepř, kari koření

Postup:
Krůtí prsa nakrájíme na větší nudličky, jablka oloupeme, nakrájíme na drobnější kostičky a namočíme do vody s citronovou šťávou, kterou jsme si vymačkali z jednoho citronu. Na rozpálenou pánev (wok)  nalejeme olej a následně pokládáme kousky masa, postupně, aby se nám stačily první kousky pěkně opéct, ty pak v pánvi skládáme směrem nahoru a pokládáme další kousky, tím se nám nepustí z masa voda a nezačne se místo opékání dusit. Takto postupně orestujeme všechno připravené maso do měkka, teprve nyní osolíme a opepříme a přidáme
cca. 2-3 lžičky kari koření a ještě asi minutu restujeme. Přidáme scezená jablka, zakysanou smetanu, kterou jsme si rozmíchali s troškou mléka, aby byla tekutá jako sladká smetana a krátce provaříme. Nakonec jemně zakapeme zbylou citronovo- jablečnou vodou. cca. 3 polévkové lžíce. Podáváme s rýží.
My máme oblíbenou Parbolaid.

Všem vřele tento recept doporučuji, kombinace jablka, citronu, kari a zakysané smetany je naprosto famózní
:-)

a já si jdu ještě pochutnat na krupičné kaši
už mám na ní chuť asi  měsíc .-)



DOBROU CHUŤ
:-)

A co zítra?
Domácí kachýnka s knedlíkem a zelím
:-)

8 komentářů:

Radka řekl(a)...

Všechno to vypadá naprosto báječně, včetně krásných talířů. Tak ať se ta zítřejší kachnička vyvede!
Přeji krásný zbytek víkendu.
Radka

Daja řekl(a)...

Zdravím Zuzi,ta kachnička a zelíčko ,to je pošušnaníčko!Ale ne jen jídlem živ je člověk ,libí se mi moooooooooc u tebe a to bez výhrad vše!těším se co zas příště uvidím daja -Duha

Unknown řekl(a)...

Zuzi, všechno vypadá báječně, já bych asi největší chuť měla na tu krupicovou kaši. Hezký zbytek neděle
Marcela

Uška řekl(a)...

Zuzíku dnes neobdivuji srst u slepic a kachen, ale dobroty, které vaříš. Kopíruju a určitě vyzkouším. Vím, že máš mlsný jazýček, takže to bude určitě dobrota po které se nepřibírá. Jak koukám na tebe, tak se spíš hubne:-)))

Lennka řekl(a)...

Zuzanko děláš mi chutě, mňam, vypadá to báječně úplně všechno ;-) A jablka s kari a kuřetem miluju- Já tedy recept rozhodně vyzkouším ;-)

Soňa řekl(a)...

Zuzi ahoooj, po delší době Ti musím napsat, že tu přibylo spoustu velmi pěkných foteček z Vašeho krásného domova. Krůtí i kuřecí masíčko s rýží v jakékoliv kombinaci máme také moc rádi a tak si receptík opíši. Moc děkuji a ještě k té krupicové kaši...Pohádku mládí,jak my tomu u nás říkáme, bych si dala také hned. Tu mám moc ráda :o))Měj se krásně,zdravím Soňa

Daga řekl(a)...

Zuzí, před svátky jsme měli doma ananas a protože byl velký, tak jsme ho potřebovali zužitkovat, takže jsem na netu našla podobný receptík , jen se přidal ten ananas a bašta . I manžel měl boule za ušima a zařadím do jídelníčku, i když jsem nikdy nebyla zastáncem masa a ovoce.
Jinak kuřecí na kari a zakysankou dělávám často, ale s porkem.
Krásné talíře a krásné servírování !!!
Moc zdraví Daga.

Susie řekl(a)...

Milá Dášenko, moc ráda Tě vidím.. tedy alespoń virtuálně .-)* a víš, že zrovna dnes vařila tento recept i Lennička :-)) Pardubice budou na kari |:-) a s ananasem to musí být rovněž ňamka.. v podstatě.. vyrovná chuť citronu s jablíčkem .-) no vidíš.. příště vyzkouším .-) Krásný večer*** a vše nej do Nového roku***

Okomentovat

♥ Děkuji za návštěvu ♥